سدمعبر؛ مصداق واقعی تضییع حقوق شهروندی 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه ، سد معبر در معابر شهری را مصداق واقعی تضییع حقوق شهروندی دانست.  

سدمعبر؛ مصداق واقعی تضییع حقوق شهروندی به گزارش   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فضل الله شیری  رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه  اظهار داشت: اشغال پیاده رو‌ها و خطوط عبور مرور تحت هرعنوانی مصداق تضییع حقوق شهروندان است وباید پاسخگوی حقوق از دست رفته شهروندی بود.

وی افزود: در ادبیات شهری به این‌گونه مزاحمت‌ها «سد معبر» گفته می‌شود که سبب می‌شود حقوق عابران پیاده تضییع شود و آن‌ها مجبور شوند در سواره رو‌ها تردد کنند.

سرهنگ شیری ادامه داد: گرچه سد معبر به ظاهر موضوع ساده‌ای است، اما موجی از نارضایتی مردم از کسبه را به دنبال داشته و چهره شهر را نیز به هم زده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اظهار داشت: برابر قانون، شهرداری‌ها از معابر به‌عنوان ملک عمومی محافظت و از تجاوز افراد به معابر عمومی جلوگیری می‌کنند که به صراحت در تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ و تبصره ۶ ماده ۹۶ قانون شهرداری‌ها به آن اشاره شده است.

وی بیان  کرد: استفاده غیرمجاز از معابرعمومی و اشغال پیاده رو‌ها برای کسبه ممنوع است و صنوف باید بدانند که هیچ حقی برای استفاده غیر مجاز از پیاده‌رو‌ها ندارند.

انتهای  پیام/ز

 

استفاده غیرمجاز از معابرعمومی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار